نایلون 66 چیست؟

PA 66 برای اولین بار در سال 1935 سنتز شد و تولید آن را در سال 1938 آغاز کردند؛ امروزه PA 66 به دلیل خواص منحصر به فرد خود مانند استحکام و سختی بالا و همین‌طور پایداری تغییر شکل در صنایع مختلف به‌عنوان ماده اصلی تولید محصولات مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نایلون با پلی تراکم هگزامتیلن دی آمین و اسید آدیپیک سنتز می‌شود. پلی آمید 66 با خواصی مانند استحکام بالا، سختی بالا، ثبات تغییر شکل و مقاومت بالا در برابر حرارت معروف است و در گروه پلی آمیدهای خطی و همچنین پلی آمید 6 قرار می‌گیرد.

مقاومت در برابر ضربه، سفتی و سختی بالای این نوع پلی آمید را می‌توان با پر کردن آن با پشم شیشه افزایش داد. همچنین نایلون 66 دارای استحکام دینامیکی و مقاومت خوبی در برابر ترک‌خوردگی است و در برابر خواص مربوط به صدا و لرزش، رفتار ایزوله از خود نشان می‌دهد. در صورتی که صاحبان هرکدام از صنایع و تولیدی‌ها هستید که برای تولید محصولات خود به گرانول پلی آمید 66 و یا پلی آمید 6.6 الیاف دار نیاز دارید، برای خرید این ماده با کیفیت بالا در دورنگ مشکی و بی‌رنگ می‌توانید به گروه پارت پلاست سفارش دهید.

خواص پلی آمید 6.6

  • انعطاف‌پذیری خوبی در شرایط آب و هوایی و شیمیایی دارد.
  • در برابر روان کننده‌ها، فرآورده‌های روغنی و حلال‌های آلی مقاوم است.
  • در مقایسه با نایلون 6، جذب آب کم‌تری دارد و درنتیجه مقاومت حرارتی بالاتر و ویژگی‌های عایق بهتری را از خود نشان می‌دهد.
  • دمای ذوب PA 66 برابر با 260 درجه سانتی‌گراد است.
  • نایلون 66 قادر است شکل خود را به‌طور مداوم در دمای 180 درجه سانتی‌گراد و به‌طور موقت در 200 درجه سانتی‌گراد حفظ کند.
  • این نایلون پرکاربرد در دو نوع ساده و الیاف دار تولید می‌شود. شما می‌توانید برای آگاهی از قیمت پلی آمید 66 ساده و همین‌طور پلی امید 66 الیاف دار با مشاورین پارت پلاست تماس حاصل فرمایید.

خرید پلی آمید 66

کاربرد پلی آمید 66

در سال 2011 تولید جهانی نایلون 66 برابر با دو میلیون تن بود. در آن زمان، نیمی از تولید به الیاف مصنوعی اختصاص داشتند و بقیه در رزین‌های مهندسی مصرف می‌شدند. به دلیل عدم امکان جهت‌گیری در فیلم‌ها استفاده نمی‌شود. بازارهای الیاف، 55 درصد از تقاضای سال 2010 را تشکیل می‌دادند و باقی‌مانده ترموپلاستیک‌های مهندسی بودند. PA 6.6 کاربرد گسترده‌ای در صنعت خودرو دارد برای مثال در ساخت قطعات زیر کاپوت مانند مخازن انتهایی رادیاتور، روکش‌های راکر، مخازن روغن و ورودی‌های هوا استفاده می‌شود.

نایلون 66 اغلب زمانی استفاده می‌شود که به استحکام مکانیکی بالا، سفتی، پایداری خوب در برابر حرارت و یا مقاومت شیمیایی نیاز باشد. از الیاف PA 66 برای منسوجات، فرش و قطعات قالب‌گیری استفاده می‌شود. پلی آمید 66 به‌خوبی برای ساخت اشیاء با ساختار سه‌بعدی و عمدتاً با قالب‌گیری تزریقی مناسب است. از دیگر کاربردهای PA 66 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید المان‌های عایق الکتریکی
  • لوله‌ها و پروفیل‌ها
  • قطعات مختلف ماشین‌آلات
  • تسمه‌های نقاله
  • شیلنگ‌ها
  • صنعت برق و الکترونیک

قیمت پلی آمید 66

از آن جهت که پلی آمید 66 از مواد پلی آمید وارداتی به حساب می‌آید، قیمت آن تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. از طرفی شرایط اقتصادی حاکم بر کشور ما در این چند سال اخیر باعث شده است تا قیمت محصولات وارداتی به طور چشمگیری افزایش پیدا کند؛ زیرا تغییرات قیمت ارز و شرایط گمرک به‌شدت بر قیمت نایلون‌های وارداتی تأثیر می‌گذارد. از این رو ما در گروه پارت پلاست با خرید نایلون 66 از مبدأ اصلی و بدون هیچ واسطه‌ای در تلاش هستیم تا شرایط فروش پلی آمید 6.6 را با بهترین قیمت بازار برای مشتریان خود فراهم کنیم. لازم به ذکر است که پارامترهای دیگری مانند مدل و برند محصول بر قیمت پلی آمید 6.6 تأثیر می‌گذارد. شما می‌توانید برای آگاهی از قیمت هرکدام از مدل‌ها و مارک‌های PA 66 با کارشناسان پارت پلاست تماس بگیرید.

سؤالات متداول

از پلی آمید 66 در چه زمینه‌هایی استفاده می‌شود؟

بیشترین کاربرد PA 66 در تولید الیاف مصنوعی و صنایع مهندسی مانند صنعت خودرو است.

نایلون 66 در چه مدل‌هایی موجود است؟

پلی آمید 66 در دو نوع الیاف دار و ساده موجود است و شما می‌توانید بسته به نیاز خود، آن را در دورنگ بی‌رنگ و مشکی تهیه کنید.

قیمت پلی آمید 66 چقدر است؟

برای آگاهی از قیمت پلی آمید 6.6 با مشاورین ما در پارت پلاست تماس بگیرید.

4.5/5 - (4 امتیاز)