پلی آمید 11 چیست؟

پلی آمید 11 یک نوع بیوپلاستیک است که از پلیمریزاسیون اسید 11 آمینواندکانوئیک به دست می‌آید و جایگزین مناسبی برای پلاستیک ABS در کاربردهای مقاوم در برابر ضربه به شمار می‌رود. برای نخستین بار در سال 1938 مدیر تحقیقات شرکت Thann & Mulhouse به نام جوزف زلتنر توانست ایده نایلون 11 را مطرح کند؛ اما ثبت اختراع PA 11 تا سال 1947 به طور انجامید و پس از آن در سال 1950 اولین رشته پلی آمید 11 ساخته شد. این نوع نایلون، در زمینه‌های نفت و گاز، هوافضا، خودرو، نساجی، الکترونیک و تجهیزات ورزشی کاربرد داشته و بیشتر برای تولید انواع لوله‌ها، روکش سیم و پوشش‌های فلزی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های نایلون 11

همان‌طور که در جدول زیر مشاهده می‌شود، پلی آمید 11 دارای مقادیر کمی از چگالی، مدول خمشی و یانگ و جذب آب است. از آنجا که غلظت آمید در PA 11 در مقایسه با پلی آمید 6 کمتر است، در حضور رطوبت می‌تواند پایداری ابعادی خوبی را از خود نشان دهد؛ تا جایی که نتایج آزمایش نشان می‌دهند که این ماده پس از حدود 25 روز غوطه‌وری در آب، 0.5 درصد تغییر طول و 1.9 درصد تغییر وزن را تجربه کرده است.

خواص مقدار
چگالی 1.03 تا 1.05 گرم بر سانتی‌متر مکعب
مدول یانگ 335 مگاپاسکال
مدول خمشی 1200 مگاپاسکال
دمای شیشه‌ای شدن 42 درجه سانتی‌گراد
نقطه ذوب 180 تا 190 درجه سانتی‌گراد
جذب آب 0.4 درصد

کاربردها

از نایلون 11 به دلیل جذب آب کم، پایداری ابعادی در مواجهه با حرارت، مقاومت شیمیایی و حرارتی خوب، انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر ترکیدگی در کاربردهای مختلفی برای لوله‌کشی استفاده می‌شود. همچنین در صنایع پزشکی، خودروسازی، کانترها و لوله‌های نوشیدنی هم کاربرد دارد. از سوی دیگر می‌توان کاربردهای PA 11 را در ساخت پوشش کابل و سیم، محفظه‌های الکتریکی، اتصالات و گیره‌ها استفاده کرد. از دیگر کاربردهای پلی آمید 11 می‌توان به ساخت پوشش‌های فلزی برای کاهش نویز، لایه‌های مقاوم در برابر اشعه ماوراءبنفش، ساخت زیره و قسمت‌های مکانیکی کفش، راکت‌های ورزشی و منسوجات اشاره کرد.

خرید پلی آمید 11 از پارت پلاست

اگر به دنبال خرید پلی آمید 11 هستید و می‌خواهید بهترین قیمت بازار را پیدا کنید، با ما در پارت پلاست تماس بگیرید. ما انواع نایلون 11 و دیگر مواد پلی آمید را با بهترین کیفیت به شما عرضه کرده و به دلیل حذف واسطه‌ها، می‌توانیم قیمت مناسبی را ارائه دهیم.

سوالات متداول

قیمت پلی آمید 11 چقدر است؟

قیمت پلی آمید 11 بر اساس حجم خریداری شده تعیین می‌شود؛ همچنین به دلیل وارداتی بودن این محصول، نرخ ارز و هزینه‌های حمل و نقل هم بر روی آن تاثیرگذار است.

چگونه می‌توان نایلون 11 را از پارت پلاست خریداری کرد؟

برای خرید PA 11 از پارت پلاست می‌توانید با ما تماس بگیرید.

4/5 - (1 امتیاز)