پلی پروپیلن هموپلیمر چیست؟

هموپلیمر یا PPH یکی از انواع پلی پروپیلن است که در دسته رزین‌های ترموپلاستیک قرار می‌گیرد و از طریق فرایند پلیمرازسیون PP با کاتالیزورهای زیگلر- ناتا تولید می‌شوند. این نوع از پلی پروپیلن، به عنوان یک سیستم دوفازی شناخته شده که دارای ساختار غیربلوری یا آمورف است. از مهم‌ترین ویژگی‌های پلی پروپیلن هموپلیمر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نسبت استحکام به وزن بالا
  • ماندگاری زیاد
  • سفتی مواد زیاد

انواع هموپلیمر

معرفی انواع هموپلیمر

بر اساس ساختار، پلی پروپیلن هموپلیمر در سه دسته قرار می‌گیرد که عبارتند از:

  • اتاکتیک با بی نظم که دمای ذوب پایینی داشته و حالت صمغی شکل دارد. به همین دلیل چسبندگی بالا از جمله خواص آن است و در ساختار چسب‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • ایروتاکتیک یا هم نظم که ماده‌ای کریستالی با دمای ذوب بالاست.
  • سیندیوتاکتیک یا تک نظم که بلورینگی کمی داشته و شفاف است. به طور معمول در مقایسه با دیگر گریدهای هموپلیمر، این ماده سخت‌تر فراینددهی می‌شود.

کاربرد هموپلیمر پلی پروپیلن PPH

به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی که در PPH وجود دارد، از هموپلیمر برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت خوب در برابر ضربه، خوردگی، مواد شیمیایی، جوش پذیری و فرایندپذیری خوب دارند، استفاده می‌شود. باید دقت کنید که پلی پروپیلن هموپلیمر حتی در صنایع غذایی هم کاربرد داشته و می‌تواند به خوبی با استانداردهای مواد غذایی منطبق شود؛ به همین دلیل در بسته بندی، PPH بسیار پرکاربرد است.

به طور جزئی‌تر، فروش هموپلیمر معمولا برای استفاده در صنایع مختلفی مانند قالب گیری تزریقی، قالب گیری دمشی، فیلم، فیبر، اسکتروژن ورق و شکل دهی حرارت انجام می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید PPH را در وسایلی مانند محافظ فن، محفظه شیشه پاک کن، میل فرمان، پوشک و روکش‌های پارچه‌ای خودروها مشاهده کنید.

قیمت پلی پروپیلن هموپلیمر

قیمت مواد پلی پروپیلن هموپلیمر به دلیل وارداتی بودن این محصول، نسبتا زیاد است و حتی ممکن است فروشنده‌های مختلف، قیمت هموپلیمر را با نرخ‌های متعددی اعلام کنند. با این وجود باید بدانید که مهمترین عامل موثر بر روی قیمت پلی پروپیلن هموپلیمر مربوط به گرید آن است. بر اساس گرید، این محصول دارای زیر دسته‌هایی مانند C30s، Z30s، V30s و 552R است که هریک نرخ متفاوتی در بازار دارند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت هوپلیمر PPH در بازار ایران و خرید بدون واسطه آن، با ما در پارت پلاست تماس بگیرید.

سوالات متداول

شرایط فروش هموپلیمر در پارت پلاست چیست؟

برای خرید PPH از پارت پلاست تنها کافی است با ما تماس گرفته و میزان درخواست خود را بیان کنید؛ ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن، محصول را برای شما آماده کرده و ارسال می‌کنیم.

قیمت مواد پلی پروپیلن هموپلیمر به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت پلی پروپیلن هموپلیمر بر اساس میزان حجم درخواستی، گرید و کشور سازنده مشخص خواهد شد.

4.5/5 - (2 امتیاز)