جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نحوه انتخاب دستگاه تزریق پلاستیک

نحوه انتخاب دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه تزریق پلاستیک یکی از دستگاه‌هایی است که در فرایندهای تولید انبوه مواد پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ کیفیت دستگاه تزریق پلاستیک به طور مستقیم بر روی محصولات نهایی هم تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل باید قبل از خرید این دستگاه، نکاتی را در نظر داشته باشید که برای یک خرید مطمئن به شما کمک می‌کنند. در این مقاله از پارت پلاست می‌خواهیم نحوه انتخاب دستگاه تزریق پلاستیک و نکات مهم در این زمینه را به شما آموزش دهیم.

نکات مهم در خرید دستگاه تزریق پلاستیک

برای اینکه بتوانید یک دستگاه خوب برای تزریق پلاستیک و تولید انواع وسایل پلیمری انتخاب کنید، نیاز است که نکات زیر را بدانید:

نکات مهم در خرید دستگاه تزریق پلاستیک

  • انتخاب تناژ مناسب دستگاه

مهمترین نکته در زمان خرید ماشین‌های تزریق پلاستیک، انتخاب تناژ مناسب است؛ تناژ که به عنوان نیروی clamping هم شناخته می‌شود، مقدار نیرویی است که در گیره دستگاه ایجاد می‌شود و با یکای کیلونیوتن یا تن اندازه گیری خواهد شد. شما باید دقت کنید که تناژ دستگاه به مقدار کافی باشد تا قطعات پلیسه نشوند و نیمه‌های قالب بسته بمانند. در حال حاضر دستگاه‎های تزریق پلاستیک از تناژ 100 تا 500 تن در بازار وجود دارند؛ برای آشنایی با نحوه محاسبه تناژ دستگاه تزریق پلاستیک مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

  • انتخاب ابعاد گیره مناسب

یکی از مهمترین نکات در زمان خرید دستگاه تزریق پلاستیک، ابعاد گیره یا قالب خور آن است که مشخص می‌کند چه قالبی را می‌توانید بر روی دستگاه نصب کنید. زمانی که صحبت از ابعاد گیره یا قالب خور دستگاه می‌شود، باید به اندازه صفحات گیرنده، کورس بازشو و فاصله میان تایبارها دقت کنید؛ به این ترتیب مطمئن خواهید شد که اندازه قالب با مقدار مورد نظر شما هماهنک است. در نتیجه قطعاتی که با استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک تولید می‌شوند،اندازه دقیقی دارند و طول عمر دستگاه هم حفظ خواهد شد.

  • توجه به میزان ظرفیت تزریق دستگاه تزریق پلاستیک

در زمان خرید دستگاه تزریق پلاستیک باید به ظرفیت آن توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ زیرا می‌تواند بر روی میزان تولید شما تاثیر داشته باشد. منظور از ظرفیت تزریق، مقدار وزن مذابی است که در یک شات به داخل قالب ریخته می‌شود؛ به همین دلیل آن را به نام وزن یا حجم شات هم می‌شناسند و بر این اساس دستگاه‌ها در دسته‌های 100 تا 1000 گرمی طبقه بندی می‌شوند. برای اندازه گیری ظرفیت تزریق از واحدهای سی سی یا گرم استفاده می‌شود. برای اینکه بتوانید به مقدار تولید دلخواه در زمان مورد نظر خود برسید، باید قبل از خرید دستگاه تزریق پلاستیک، وزن مورد نیاز برای پر کردن قالب را برآورده کرده یا وزن قطعات را اندازه بگیرید؛ سپس دستگاهی را انتخاب کنید که حدود 50 تا 85 درصد این مقدار توانایی دارد.

  • میزان فشار گیره

در زمان خرید دستگاه تزریق پلاستیک باید به میزان فشار گیره توجه داشته باشید؛ زیرا با توجه به این کمیت است که می‌توانید مقدار مقاومت دستگاه در برابر فشار تزریق را برآورد کنید. دقت داشته باشید که حتما باید فشار گیره از فشار تزریق بالاتر باشد؛ در محاسبه این مورد هم باید سختی مواد اولیه، میزان ضخامت قطعات و تناژ دستگاه خود را در نظر بگیرید.

  • توجه به نوع ماده پلاستیکی

بسته به نوع ماده یا مواد پلاستیکی که می‌خواهید با استفاده از این دستگاه، آنها را تزریق کنید، نوع دستگاه مورد نیاز شما هم متفاوت خواهد بود. زیرا این مواد دارای ویسکوزیته یا سختی متفاوتی هستند و سرعت تزریق آنها با هم فرق دارد؛ به همین دلیل باید در زمان خرید دستگاه تزریق پلاستیک دقت داشته باشید که با ویژگی‌های مواد پلاستیکی شما همخوانی خوبی داشته باشد.

  • سرعت تزریق دستگاه

سرعت تزریق یا Injection Speed یکی از کمیت‌های مهم در زمان خرید دستگاه تزریق پلاستیک است که نشن می‌دهد ماردون در زمان تزریق با چه سرعتی به سمت جلو حرکت می‌کند. این کمیت بر اساس میلیمتر بر ثانیه اندازه گیری خواهد شد و بر روی سرعت پر شدن قالب اثرگذار است. هرچه سرعت تزریق بیشتر باشد، شما سریع‌تر می‌توانید پلاستیک مذاب را در داخل قالب بریزید و ضخامت قطعات را به راحتی تنظیم کنید.

  • ارتفاع قالب دستگاه تزریق پلاستیک

از دیگر نکات مهم در زمان خرید دستگاه تزریق پلاستیک می‌توان به ارتفاع قالب اشاره کرد؛ این ارتفاع باید به گونه‌ای باشد که سطح پایین و بالا از ناحیه تایبار عبور نکند و در عین حال، بازشوندگی قالب هم از بازشوندگی گیره بیشتر باشد. به این ترتیب گیره به راحتی می‌تواند وزن قالب را تحمل کند؛ اما برای اطمینان از این مورد، حتما باید به کاتالوگ دستگاه تزریق پلاستیک مراجعه کنید.

  • اهمیت واحد تزریق در دستگاه تزریق پلاستیک

واحد تزریق در این دسته از دستگاه‌ها شامل اجزایی مانند ماردون، سیلندر و قیف می‌شود که فرایند ذوب یا تزریق کردن پلاستیک در آنها انجام خواهد شد. در دستگاه‌های مختلف، شکل ماردون و سیلندر تفاوت دارد که می‌توانند بر روی کیفیت قطعه تاثیرگذار باشند. باید دقت کنید که نوع سیلندر و ماردون با نوع ماده پلاستیکی همخوانی داشته باشند. علاوه بر این، قطر سیلندر و ماردون هم از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا فشار تزریق را تنظیم می‌کند. سرعت گردش ماردون هم می‌تواند توانایی دستگاه تزریق پلاستیک در ساخت انواع قطعات پیچیده یا دارای وزن زیاد را تعیین کرده و بر روی نرخ تولید قطعه اثرگذار باشد.

  • کنترلر دستگاه تزریق پلاستیک

یکی دیگر از مهمترین نکات در زمان خرید دستگاه تزریق پلاستیک، کنترلر آن است که می‌تواند فرایند تزریق پلاستیک را مدیریت کند. با استفاده از کنترلر، می‌توان دما، فشار یا سرعت انجام فرایند را تنظیم کرده و در نهایت یک قطعه کاملا دقیق با ویژگی‌های دلخواه به دست آورد.

  • برند سازنده دستگاه تزریق پلاستیک

از دیگر نکات مهم برای تولید و ساخت دستگاه تزریق پلاستیک می‌توان به برند سازنده آن اشاره کرد که کیفیت خدمات پس از فروش را تعیین می‌کند. ما در پارت پلاست در زمینه فروش دستگاه تزریق پلاستیک چینی از برند JSV فعالیت داریم و این محصولات را به صورت مستقیم وارد بازار ایران می‌کنیم. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت یا خرید این محصول با ما تماس بگیرید.

مراحل خرید دستگاه تزریق پلاستیک

برای اینکه بتوانید بهترین دستگاه تزریق پلاستیک را بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید، باید مراحلی را پشت سر بگذارید که عبارتند از:

مراحل خرید دستگاه تزریق پلاستیک

  • تعیین نیازمندی‌ها و انتظارات

برای خرید یک دستگاه خوب ابتدا باید مشخص کنید که چه کاری می‌خواهید با آن انجام دهید؟ برای این کار نیاز خواهید داشت که نوع و جنس مواد اولیه را تعیین کرده و نرخ تولید خود را مشخص کنید. همچنین باید بدانید که قطعات شما از نظر کیفی چه ویژگی‌هایی دارند؟

  • تعیین فروشگاه مورد نظر

برای خرید دستگاه تزریق پلاستیک باید چندین فروشگاه را در نظر گرفته و مشخصات آنها را بررسی کنید. برای مثال خدمات پس از فروش، برندهایی از دستگاه که در فروشگاه ارائه می‌شوند و قیمت مشخص شده، از مهمترین فاکتورهایی هستند که شما را برای پیدا کردن بهترین فروشگاه راهنمایی می‌کنند.

  • تعیین بهترین دستگاه‌ها

با توجه به نیازمندی‌هایی که برای خود تعیین کرده‌اید، باید در فروشگاه‌های انتخاب شده بگردید و بهترین گزینه را پیدا کنید. دقت داشته باشید که سطح فناوری و بهره وری انرژی در تعیین یک دستگاه خوب اهمیت دارد. همچنین نیاز است که درباره برند هم تصمیم بگیرید و بر اساس بودجه خود، بهترین گزینه را خریداری کنید.

نحوه تحویل دستگاه

غالب دستگاه های تزریق پلاستیک در تناژ و کاربردهای مختلف در انبار شرکت موجود هست که پس از درخواست خرید و پرداخت ارسال می شود، و در صورت عدم موجودی مدل مورد نظر شما یا نیاز داشتن به یک سری آپشن روی دستگاه حداکثر در یک بازه 2 ماهه تحویل داده می شود.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل به بررسی نکات مهم در خرید دستگاه تزریق پلاستیک پرداختیم و مراحل انجام این کار را بیان کردیم. مهمترین نکته برای انتخاب یک دستگاه خوب این است که با نیازهای شما سازگاری داشته باشد؛ بنابراین اگر به دنبال خرید بهترین دستگاه تزریق پلاستیک هستید، با پارت پلاست تماس گرفته و در این زمینه مشاوره تخصصی دریافت کنید.

سوالات متداول

قیمت دستگاه تزریق پلاستیک بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

مواردی مانند تناژ دستگاه، برند، فروشگاه عرضه کننده، ظرفیت تزریق، اندازه قالب و سرعت تزریق بر روی قیمت این دستگاه‌ها اثرگذار هستند.

بهترین برند دستگاه تزریق پلاستیک در بازار ایران چیست؟

در حال حاضر دستگاه‌های تزریق پلاستیک چینی در بازار وجود دارند که یکی از بهترین برندهای آنها JSV نام دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت درخواست

برای مشاوره با شماره 09103304990 تماس بگیرید.

در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با بررسی درخواست شما با شما تماس بگیرند.

ثبت درخواست